Update

Jill påpekade att jag helt glömt bort skratten som fanns med under brottningen i tisdags. Sorry! Självklart skrattades det en hel del. Jag lämnar över till Jill själv ..

Jill om Blod, svett och tårar!:

Måste tillägga att skratt fanns det också gott om denna brottningsfys. Speciellt sista övningen innan stegen i taket, när vi skulle ligga på rygg, axel mot axel och föra en person över till andra sidan med hjälp av händerna. Tänk er typ som rockstjärnor gör ibland när de kastar sig ut över publiken och seglar över folkhopen.. Där har ni oss, folkhopen på golvet och rockstjärnan en halv meter i luften. När det sedan var dax för spelaren att landa eller ja avsluta sin lilla segeltur, varför göra det vackert? Här i Tinnis är det en duns som gäller!


Så sant så sant! Rockstars á la Tinnis lockar verkligen till skratt. För att inte tala om bäbisen ;)

Förövrigt så hade vi teori idag istället för träning. Jag blir verkligen fly förbannad på Linköpings kommun som inte sköter om konstgräset i Ryd så vi, och andra lag, tvingas ställa in våra träningar. Det är inte okey! Om man bygger en konstgräsplan som det är meningen att man ska spela på under vintern är man väll smart nog att lägga värmeslingor under? Det är väldigt konstigt att en plan som ska brukas under vinterhalvåret är ospelbar under denna period.

Tillbaka till teorin .. Vi gick igenom lite olika spelsätt som vi kommer träna mycket mer på under söndagsträningarna och så gick vi igenom grunderna i försvars- och anfallsspelet. Plus detta var vi inne lite på spelförståelse, speluppfattning och hur stor roll den mentala biten spelar. Just det här med det mentala hoppas jag vi kommer komma in mer på för det är intressant. Överlag var det ett bra och mysigt teoripass även om jag måste erkänna att mitt sockersug tog över lite och i vissa stunder var jag mer intresserad av kanellängderna på bordet än kryssen och ringarna på tavlan ;).

Ha en jättetrevlig helg allesammans!

/ Jossie.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0