Mål x2, gåshud x2 och vinst!

Det har varit ännu en härlig, somrig matchdag idag med ett antal plusgrader i luften. Jag kom sist till samlingen på Karlberg, men min entré var något alldeles extra. När jag skulle parkera cykeln passade jag på att välta x antal andra cyklar. Tur att bara Mia och Johan såg mig. Nästan direkt efter att jag hade anlänt körde vi uppvärmningsleken "kasta krona". (Leken går ut på att komma så nära en kaffekopp som möjligt, helst i, med en enkrona). Nykan vann för andra matchen i rad, medan jag själv åkte ut i första omgången för andra gången i rad..

Innan matchen kickade vi till varandra i en ring, något som vi har blivit väldigt duktiga på den sista tiden. Bollarna som kom mot mig hade dock en tendens att hamna bakom mig och ringen på någon vänster. Vissa, Emma Neuman i synnerhet, började efter en stund bli lite orolig och passade på att varna Lotta (målvakt) för mina bakåtpassar.

Nu till matchen, där bollarna tack och lov gick framåt (för det mesta), var rolig att lira. Vi hade ett bra lugn, passade runt i laget och kom till avslut. Tyvärr var det allt som oftast det där lilla extra och lite tur som saknades. Våra anfallare hade några chanser och Kohlmeier sköt en grym inåtskruvad hörna som tog i krysset av stolpen och ribban. Bolluslingen ville inte in i mål och 0-0 stod sig halvleken ut. Efter pausvilan kände Johan för lite offensiva förändringar. Jag åkte ut, Palle gick ner på min högerbacksposition och in kom en taggad Lisa som verkligen levererade på högerkanten. Det blev ett mer offensivt tryck från vår sida, vilket resulterade i ett antal hörnor. Här tog Palle och Joanna saken i egna händer. Precis som på träningen i torsdags hittade de varandra. Palles skruvade boll hamnade perfekt på Joannas skalle och 1-0 var ett faktum. Riktigt snyggt mål och perfekt tajming, ja så snyggt att håret reste sig på Johans armar. Matchen rullade på och Linghem hade ofta svårt att hänga med. Visserligen kom de med ett antal kontringar, men vårt försvar hade koll på läget. En stund senare var det dags för Tinnis anfallssuperduo att säga sitt och kanske har även årets mål blivit korat. Tanja kom fri på högerkanten, men ytan mellan målvakt och vänsterstolpe var väldigt klen + att en av deras backar kom rusande för att hjälpa till. Tanja kände dock ingen stress utan gav bort sin målchans genom att passa till en fristående Anna i straffområdet, som med en enkel bredsida kunde färdigställa slutresultatet 2-0 och Johan fick gåshud. Sista målet speglar dagens match på ett bra sätt men även den goa lagandan i Tinnis - Vi ställer upp för varandra på ett sätt där laget går före jaget.

Nu tackar jag för mig den här bloggveckan och tycker att alla håller tummarna för de resterande Tinnismatcherna; C-laget mot Åtvidaberg i morgon och B-laget mot Linghem på måndag. Sistnämnda dag spelar Johanna sin sista match med Tinnis så om ni inte har något vettigare för er på måndag tycker jag att ni ska åka till Linghem och peppa laget, samt ge Johanna en match att minnas.

Nu ska det firas med mat, glass och jordgubbar. Makten över tangentbordet skickas vidare och nästa vecka bloggar ingen mindre än den osjälviske anfallaren från dagens match, Tanja. Läs då.

Todiloo

// Jill

PS! Om ni vill ha koll på oss spelare i laget som bloggar kan ni ju gå in på www.bktinnis.se och checka truppen. Ds..


Kommentarer
Postat av: Petra

Bra jobbat Jill! Du har skött dig utmärkt under veckan! :-) Hoppas Tanja följer upp i samma stil!

2010-06-06 @ 22:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0