22 feb. 10 - Snö, snö och ännu mera snö!

Ja vad säger man? Jag gillar snö, har absolut ingenting emot det men det måste ju finnas en gräns. Jag gillar snö på julafton och nyårsafton. Då ska det vara snö, då är det fint. Men sen får det vara bra. NU måste det vara bra. Hur kan det snöa såhär mycket? Droppen som fick bägaren att rinna över, grädden på moset eller det som fick måttet att bli rågat är att vi kanske måste ställa in våran sista brottningsträning imorgon. Varför? Jo för det ligger så mycket snö på Stångebrohallens tak att det är rasrisk. Det är inte okey! Nu får det faktiskt vara nog. Jag vill inte missa våran sista träning i brottningshallen. Så snälla, SNÄLLA vädergudar .. Ge oss inte mer snö! Och om ni promt måste ge oss mera snö så kan ni väll i alla fall se till så kommunen sätter in tillräckligt mycket resurser imorgon så de hinner skotta bort all snö från taket innan kvällen?

Tog förövrigt en lite rolig bild i morse då jag var ute och gick. Min första tanke var: "Det här är bloggmaterial. Det här kommer slå våra läsare med häpnan. Det här kommer bli årets coolaste bild." Jag knäpper kortet och går nöjt hem. Njuter redan av känslan att få höra allas jubel och komplimanger av min coola bild. Men vad ser jag då jag kommer in igen? Jo att Jill hunnit före. Hon har snott min idé. Besvikelsen sköljde över mig. Nu kommer hon få all cred och jag kommer stå där med hängandes huvud oh känna mig dum. Men nu har jag ryckt upp mig och tänker lägga in bilden i alla fall. Bara för att jag för en gångs skull tagit en bild. Så håll till godo och låtsas att ni tycker den är häftig ;).


Där har ni min ascoola bild!

Såhär ser även världen ut från mitt tak!

/ Jossie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0